Loader
i
  • Working Days

    9AM - 9PM

  • Saturday

    10AM - 8PM

  • Sunday

    Closed

Iconable

  /  Creativity   /  Jij bent expert. Laat je het ook online zien?

Jij bent expert. Laat je het ook online zien?

Je bent een KEI in wat je doet. Je hebt veel vakkennis en de juiste skills om jouw klanten snel en efficiënt te helpen. Maar als je online wilt opvallen, klanten aan wil trekken en impact maken is het simpelweg een must om jouw expert status te claimen. In deze blog geef ik je graag tips hoe je dat kunt doen op jouw eigen manier, en vanuit volledige authenticiteit. Zodat jouw ideale klant je ziet als de beste in jouw niche. Als autoriteit.

Zet jezelf op de kaart

De autoriteit worden in jouw niche begint bij online vindbaarheid. Zorg dat je beter gevonden wordt in Google met je website. Wees zichtbaar en blijf proactieve op social media. Zichtbaar zijn, niet omdat je zo nodig voor je eigen ego zichtbaar moet zijn, wel omdat je gevonden wilt worden door degene die jouw expertise goed kan gebruiken. 

Have a visual brand 

Wil jij jouw netwerk laten zien dat jij de persoon bent die ze zoeken? Bouw een authentieke visuele BRAND die uniek is,  uitstraalt waar jij voor staat en waarmee jouw expertise echt tot zijn recht komt.

Heb je boodschap helder

Wees helder waarin jij de expert bent en wat jij voor een ander kunt betekenen. Hoe duidelijker je hierin bent, hoe duidelijker dit ook voor de ander is. Je wilt natuurlijk graag iemand helpen met jouw expertise. Geef toepasbare tips waarop bijvoorbeeld een probleem snel opgelost kan worden door je klanten.

Wees consistent

Zorg er voor dat je consistent bent. Consistentie koppelen we aan betrouwbaarheid. En experts moeten betrouwbaar zijn. Je potentiële klanten willen het gevoel hebben dat ze op jou kunnen bouwen.

Wees authentiek

Wil je je expertstatus versterken, kom dan gewoon zelf vaker in beeld. Mensen kunnen je dan beter leren kennen. Het is even een drempel waar je overheen moet, maar het brengt jouw herkenbaarheid in een stroomversnelling. 

Zorg voor aanbevelingen 

Als mensen horen of lezen van anderen wat jij voor ze hebt gedaan en hoe, dan zullen ze eerder geneigd zijn voor jou te kiezen. Goede reviews van klanten bevestigen jouw authority.

Share de knowledge 

Jij hebt de wereld iets unieks te bieden!  Een expert-status krijg je door het delen van kennis over het onderwerp waarin jij gespecialiseerd bent met de juiste doelgroep. Hoe kun je jouw kennis gaan delen? Door het maken van relevante en kwalitatieve content. Word spreker, schrijf een blog of een boek, maak een podcast, maak how-to filmpjes.

Blijf op de hoogte

Blijf op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen binnen jouw expertise. Op deze manier blijf je waarde creëren voor jouw publiek en ook voor jezelf.
 
 

Post a Comment